Без обзира на сву дипломатску шминку јасно је да су бриселски преговори доживели крах, а да је ионако лош бриселски споразум остао мртво слово на папиру. Можда делује парадоксално, али управо је оваква ситуација најсрећнији могући исход по Србију јер је ово шанса да се изађе из колосека који је водио ка уласку тзв. Републике Косово у Уједињене нације чиме би се заокружила лажна државност те мафијашке творевине.

Из тог разлога очекујем да државни врх под хитно промени стратегију везано за Косово и Метохију и да фокус политике окрене ка ојачавању српских позиција на Космету. У том правцу странка на чијем сам челу, Народни слободарски покрет предлаже неколико конкретних мера за које сматрамо да се што хитније морају предузети:

  • Успостављање радног тела за стални дијалог на тему Косова и Метохије између Владе Србије и Српске православне цркве. Ова институција би омогућила поновно успостављање очигледно нарушеног односа између власти у Србији и дела епископа СПЦ. Ово је веома важно јер наша црква има врло велику могућност да активно помогне у организовању и заштити Срба на самом КиМ. Такође, СПЦ има велики дипломатски потенцијал који се доста слабо користи.
  • Успостављање државног савета за Косово и Метохију у који би ушли представници свих политичких странака и НВО организација које се на територији Космета баве српским националним питањем, као и организација које окупљају Србе расељене са КиМ. Ово треба да буде почетни корак у преласку са страначке на национално државотворну политику на Космету. Српска листа због неколицине у јавности проказаних личности које се у њој налазе све више постаје део проблема. Такође, однос Епархије рашко-призренске и појединих представника Српске листе је веома лош, а то смањује могућност јаког српског деловања на терену. Све ово указује на потребу институционалног помирења Срба са правом гласа на КиМ (они који живе на територији КиМ и интерно расељени), а савет који предлажемо би управо имао такву улогу.
  • Спречавање таблоидног и сензационалистичког извештавања медија о безбедносном стању на КиМ. Ово је изузетно важно јер се константним сензационалистичким извештавањем у јавности ствара погрешна слика о реалном стању на терену и отвара се простор за злоупотребу.
  • Припрема пакета конкретних привредних и економских пројеката које ће Влада Србије спровести на оним територијама где су Срби већина. Ова мера била би увод у дугорочан пројекат реалног економског јачања српског живља на Космету и то пре свега кроз подстрек предузетништву. Досадашња пракса је да се наш народ на КиМ задржава кроз запошљавања у јавни сектор, као и кроз социјална давања показао се као не сувише делотворан. Са једне стране имамо исељавање становништва због недовољно великих примања, док са друге стране имамо да не мали број Срба одлази на плаћеније послове у систиму тзв. Републике Косово (или чак и у српски и у косовски систем истовремено) што те људе чини све више зависним од те лажне државе.

Сви ми национално одговорни морамо у наредном периoду учинити све да Срби опстану на Косову и Метохији и мере које ми предлажемо су подређене том примарном циљу. Сматрамо да је нужно искористити крах преговора у Бриселу за почетак нове политике према Косову и Метохији и власт сада има ту одговорност да не пропусти овај зицер.

Мирослав Паровић, Народни слободарски покрет